Sepintas lalu, seungkap catatan..


Coretan ini adalah coretan terbuka, tanpa sebarang selindung dan telus. Sesiapa sahaja boleh memberikan komen pada artikel dan cbox..
Anda berhak menyatakan sesuatu sebagai pembaca yang mempunyai pandangan dan pendapat..

Ooi Ya, jangan lupa bagi makan ikan di kolam, jika anda masuk ke blog ini.
Untuk makluman pelawat blog ini, semua artikel berkenaan IT telah di pindahkan ke blog ZulbmMohd. Oleh sila ke sana untuk artikel IT...

Sunday, September 4, 2011

Permata Hijrah testimoni untuk kucing

Set Pemulihan
Ini cerita lama, tapi aku nak tulis juga sekadar kongsi pengalaman. Tahun 2009 aku 'terbeli' juga produk ini walaupun aku tak guna pun. RM300 ++ harganya dikira mahal dan membazir jika tak dimanaffatkan

Aku memang ada rabun ayam dalam fizik dia kata atimetisma yang terpaksa menggunakan kanta selinder untuk menyekat sebahagian daripada cahaya.... Akhir ini aku dah mula ada rabun dekat, setelah terlalu banyak dihadapan komputer.

Sekadar maklumat pada 3 Disember 2009 Kementerian Kesihatan melarang penggunaan 27 produk yang dinotifikasi sebagai bahan kosmetik tetapi digunakan untuk tujuan perubatan dan rawatan, termasuk digunakan bagi menitis dalam hidung atau mata. Ini termasuklah Permata Hijrah yang aku sifatkan "menipu". Menipu kerana menggunakan doktor untuk kampen, menipu kerana ceduk daripada produk sebelum ini (rakan kongsi), menipu kata ubat sedangkan adalah supplement, menipu dengan tambahan pengunaan dan manipulasi air zam-zam.

Tapi secara ikhlas, aku telah menggunakan kepada beberapa ekor kucing liar yang ditinggalkan atau kucing terbiar termasuk yang aku terjumpa ditepi jalan. Hasilnya kucing yang sakit mata biasanya boleh baik dengan sekali atau 2 kali semburan sahaja.


Kucing ini alhamdulillah baik, tapi setelah elok kucing hilang
dipercayai diambil orang... puak ni masa kucing tak sihat tak carapun..
Masa aku spray kucing tu gelepor dan "berapok" tebur, terlepas daripada tangan aku. Ini bukan kes aniya binantang sebab untuk pulih penyakit kadang kala kena 'berkasar'

Walaupun toner tu lama aku dah beli tapi proses membantu kucing berlaku pada tahun ini, 2011.

No comments:

Post a Comment