Sepintas lalu, seungkap catatan..


Coretan ini adalah coretan terbuka, tanpa sebarang selindung dan telus. Sesiapa sahaja boleh memberikan komen pada artikel dan cbox..
Anda berhak menyatakan sesuatu sebagai pembaca yang mempunyai pandangan dan pendapat..

Ooi Ya, jangan lupa bagi makan ikan di kolam, jika anda masuk ke blog ini.
Untuk makluman pelawat blog ini, semua artikel berkenaan IT telah di pindahkan ke blog ZulbmMohd. Oleh sila ke sana untuk artikel IT...

Monday, October 22, 2012

Annual Dinner Aizek 2012



Malam tadi annual dinner sekolah aku. Ini adalah acara tahunan yang wajib! Tapi macam biasa kita makan kita bayar. Masa aku di Sarawak dulu annual dinner ada orang sponser untuk hargai cikgu!

Di tanah air sendiri, nampak macam tak ramai yang menghargai guru. Nak dapatkan hadiah pun terpaksa 'mengemis' dengan syarikat atau pembakal yang pernah berurusan dengan sekolah. Sudah pasti pembekal akan masukkan dalam kosnya untuk mendapat keuntungan atas apa yang diperniagakan dengan sekolah.

Kopi minum penampat kepada segala yang aku 'takir'

Majlis santai tapi hambar sedikit, walaupun setiap guru yang hadir dapat hadiah. Ada teka kacang dan ada guru boleh teka dengan tepat... tapi hadiah macam tak berapa 'tersedia'.

Aku ambil gambar "mie' (cikgu di sini panggil uncle) pasal
kesian dia tak banyak gambar dia ada..

Walau bagaimana pun ada yang dapat hadiah cukup istimewa, sebentuk cincin emas berharga sekitar RM800 ++ 


Yang dapat kawan sebilik dengan aku. Jadilah macam dia, suka buat baik dengan semua orang, nanti Allah akan mudah rezeki. Macam aku ni jenis 'munsang'  orang kata 'kahak rezeki' orang pun malah nok beri benda!

Kalau ada cabutan bertuah, memang aku tak bertuah punya!!







No comments:

Post a Comment