Sepintas lalu, seungkap catatan..


Coretan ini adalah coretan terbuka, tanpa sebarang selindung dan telus. Sesiapa sahaja boleh memberikan komen pada artikel dan cbox..
Anda berhak menyatakan sesuatu sebagai pembaca yang mempunyai pandangan dan pendapat..

Ooi Ya, jangan lupa bagi makan ikan di kolam, jika anda masuk ke blog ini.
Untuk makluman pelawat blog ini, semua artikel berkenaan IT telah di pindahkan ke blog ZulbmMohd. Oleh sila ke sana untuk artikel IT...

Wednesday, May 18, 2016

Maggie Telur Dadar


Lama aku tak makan maggie. Kebetulan ada lihat video masak maggie dengan pelbagai kaedah termasuk maggie dengan milo. Aku terlintas nak masak maggie. Seperti pernah aku tulis dulu anak-anak aku di"haram"kan makan maggie. Pasal tu kalau boleh makan maggie dia orang rasa macam makan pizza atau apa-apa makan yang spesial.

Balik ambil anak, aku singgah di Samamaju beli maggie. Anak aku tanya nak buat apa. Nak buat pizza, aku jawab ringkas. Dia macam tak percaya. Tapi dia orang tahu aku selalu 'joke' dan cakap aku selalunya betul... dia macam 'konpius'.. tapi dia diam.

Bila balik, tak sempat aku buka stokin terus aku ke dapur untuk masakan air untuk toskan maggie.

 

Boleh masukkan apa yang di sukai seperti bawang besar (tak ada letak bawang merah), lada, batang saderi, daun bawang, sosej, bebola (sosej dan berbola akan menguba rasa... ada kala tak payah letak)


Pecahkan 2 -3 biji telur


Masukkan semua barang di atas tadi dan gaul. Jangan lupa perencah maggie masukkan sekali dan gaul.


Tuang kedalam Pan (kuali)


Bila dah hampir masak tutup dengan pinggan tujuannya nak balik telur maggie di atas. Lihat di bawah.




Selepas itu hidangkan





Selamat mencuba resipi ini. Ada yang panggil maggie pizza, ada yang sebut martabak maggie. Aku lebih suka panggil maggie telur dadar.

















No comments:

Post a Comment