Sepintas lalu, seungkap catatan..


Coretan ini adalah coretan terbuka, tanpa sebarang selindung dan telus. Sesiapa sahaja boleh memberikan komen pada artikel dan cbox..
Anda berhak menyatakan sesuatu sebagai pembaca yang mempunyai pandangan dan pendapat..

Ooi Ya, jangan lupa bagi makan ikan di kolam, jika anda masuk ke blog ini.
Untuk makluman pelawat blog ini, semua artikel berkenaan IT telah di pindahkan ke blog ZulbmMohd. Oleh sila ke sana untuk artikel IT...

Thursday, July 14, 2011

Corel PDF Fusion 1.0 menggalahkan Solid Converter PDF v7?


Saya selalu ditanya oleh rakan-rakan setugas tentang software untuk menukar format PDF kepada word (Microsoft Word). Setakat hari ini Solid Converter PDF v7 adalah yang terbaik dalam penukaran ini. Saya telah guna Solid Converter bermula daripada versi 3 lagi.

Rupanya saya tak bersendirian dalam hal ini, pakar komputer cikgu Anuar juga sependapat dengan saya. (Banyak perkara tentang sofware kami tak sependapat).



Solid Converter v7

Semalam saya telah install Corel PDF Fusion 1.0. Full installation 217MB atau yang versi Portable hanya 63MB sahaja. 

Secara amnya saya boleh katakan Corel PDF Fusion telah memenuhi apa yang saya hajati selama ini kerana software ini boleh menukar hampir 100 format fail DOC, XLS dll termasuk fail photoshop kepada PDF. Ringan dan friendly.. boleh drag sahaja file yang nak diconved.



Beberapa keintimewaan selain daripada ada printer PDF Corel PDF Fusion ini juga boleh mengedit PDF termasuk tulisan pada gambar bagi menukar fungsi teks kepada underline, strike atau hitamkan yang sudah pasti cukub baik kerana sebelum ini jarang boleh edit melainkan teks biasa.

Corel PDF Fusion juga boleh menyimpan semula fail dalam format PDF, DOC dan XPS.

Secara jujur saya katakan selamat tinggal untuk Solid Converter PDF.

No comments:

Post a Comment